Målat vardagsrummet!

Nu jäklar händer det grejer här....har sedan jag flyttat in här för sisådär 2½ år sen hållt på att måla om i alla rum samtidigt...hmm. Köket och hallen har varit klara i ett år.. men vardagsrummet har sett ut som 7 svåra år. Saker och ting blir såååååååå tråkiga när det blir för jobbigt.

Så fröken Ankargren har inte orkat greja med lgh det senaste året(förstår nu att jag har varit väldig nere, sån ser man när man kommit ovanför ytan igen)

Har haft en grön tapet me bård i mitten, t,om två bårder över varandra..Jag börjad pilla bort bården för jag trodde att den var tapetserad ovanpå den gröna tapeten..nähäää..det var visst två olika gröna tapeter..så bården var tapetserad i håla i mitten..ååååååååååååå varför!!!!

Så jag har som terapi pillat bort bården, spacklat, slipat och spacklat igen...BOOOOORING!!!!

Jag har väldigt lätt för att påbörja projekt, men desto svårare att avluta dem..blir lätt uttråkad,
Nu har både Bella och min käre pojkvän varit på mig och pressat mig att måla någongång.

Martin sa i torsdags "när jag kommer på måndag ska det vara färdigmålat"
Du må tro att Bullen fick eld i röva...

Eftersom jag har trängt in så mycket möbler jag kan på liten yta(helst vill jag sälja sofforna) så får man flytta runt allt när man ska måla och täcka över allt med lakan..jaa ett rent helvete,,men Ulle målade på...

Bella var så snäll och köpte en fin beige färg "pastell sand" till mig..fint att man har sponsorer i fattigtider;)
så jag har målat dag och natt, förutom när jag var en sväng hos Bella i lördags för att käka grillat.

Tyvärr var det en billig färg från Byggmax så jag fick måla flera lager..Jag målade idag i godan ro och skulle till att hämta en ny färgburk...du tror väl inte att jag sett fel!
Halva väggarna  var målade men nu fanns det ingen mer färg...skit skit skit!

Ulle slängde sig in i bilen och satt sig på gasen för att köra till Byggmax i uddevalla, där köpte jag mer(jag så ut som en riktig bonne med shorts och söndersvettig målartröja...men vad fan!)
Slängde in färgen i bilen och gasade hemåt!

Efter att ha målat 4 lager(jag du hörde rätt) var jag helt slut...men jippie, jag gjorde slutförde det jag började på, vilken känsla! Blev så stolt över mig själv att det nästan kom en tår..haha

Martin hade inte kunnat komma in här i röran och jag hade varit grinig och "dampat" mig här hemma om det inte hade varit färdigt!
Man vill ju kunna koncentrera sig på att puss istället:) Nu kan vi det!
Är så glad att jag träffat en så fin man som Martin, han får mig att bli en bättre människa och får mig våga ta de där svåra stegen i livet!
Hela mitt liv går åt rätt håll:)
TACK!!!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Härligt! Och Bra jobbat! :)

2009-05-18 @ 21:36:38
URL: http://vildvittra.net
Postat av: Ulle

Tack gumman! det blev så ljust och fint:)

2009-05-19 @ 16:50:16
URL: http://ukuleleulle.blogg.se/
Postat av: Petra Bloggar

garvar



sicket släktdrag, du är också en påbörjar jag känner verkligen igen mig i allt du skriver! kan dock tipsa om att blogga om förändringarna, man får liksom press på sig att greja klart eftersom folk vill se ;-D



2009-05-20 @ 06:30:33
URL: http://www.petrabloggar.com
Postat av: Ulle

Petra, där sa du nåt..hehe man får lite mer press på sig..men det där med bilder vet jag inte...har ju ingen flashig kamera som framhäver mitt slitgöra;P

2009-05-20 @ 22:04:34
URL: http://ukuleleulle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0