En enda röra!

Papper hit och papper dit! Puh....Vart ska man börja. Kan tycka det är rätt så kul att sortera in papper i pärmar..dock är inte det mitt problem nu..
Det ska skrivas, motiveras, kopieras och skickas till a-kassa, f-kassa, försäkringsbolag, jurist, fack..bläää vad tråkigt!!
Man vill ju inte göra fel i någon ände..för tänk om jag tror mig göra rätt men det sen blir så fel!?
Då kanske man inte får någon ersättning någonstans..hmmm..hur ska man veta allt?

Tydlingen har jag gått med i facket och ska nu överväga om jag ska lämna min nuvarande a-kassa som vet allt om hela min situation..eller vara kvar..
Ska man byta a-kassa, då ska det skickas papper hittan och dittan och begäras "inträdeskrav" åååå..
hmmm undra om man måste ha samma a-kassa som fack? Inter heller svarar facket om frågor om a-kassa och vice versa.why!!!???
 Vet att vissa har släppt det kravet...å vad blir bäst..tänk om försäkringarna inte gäller om med i a-kassa...och gäller verkligen alla dessa försäkringar som verkar ingå i fackavgiften, som hemförsäkring och sjuk-och olycksfallsföräkring..och tar man inte försäkringarna med en gång då ska man kräva "hälsotillstånd" å andra sidan så får jag ju ändå ingen ersättning för min whiplash...haha..

Man vill ju vara smart och göra rätt, så man inte ställer till det för sig!!
Fy tusan vad jobbigt!

Kommentarer
Postat av: Petra Bloggar

ja usch, sånna papper ger mig ångest, särskiolt sånna som ska till försäkringskassan urk



hoppas att du får ordning på allt :-)



2009-05-20 @ 06:29:01
URL: http://www.petrabloggar.com
Postat av: Ulle

japp ett papper i taget..

2009-05-20 @ 22:01:30
URL: http://ukuleleulle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0